1
Articulate Storyline
1396-12-12
08:00-10:00
مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران
20
دانشجویان دانشگاه تهران
500,000 ریال
شرکت کننده آزاد
1,000,000 ریال
دانشجویان سایر دانشگاه ها
700,000 ریال
7
معینی، دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران
مدت زمان برگزاری کارگاه 4 ساعت می باشد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
2
نقش ها و شایستگی های مدرس در بستر الکترونیکی
1396-12-12
08:00-12:00
مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران
20
دانشجویان دانشگاه تهران
500,000 ریال
شرکت کننده آزاد
1,000,000 ریال
دانشجویان سایر دانشگاه ها
700,000 ریال
6
دکتر خدایار ابیلی عضو هیات علمی دانشگاه تهران
مدت زمان برگزاری کارگاه 4 ساعت می باشد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
· نقش مدرس در فرایند یادگیری-یاددهی
· شایستگی های مورد نیاز مدرس در بستر یادگیری-یاددهی
· ذی نفعان در بستر یادگیری الکترونیکی
· ضرورت تغییر در مفروضات مدرس در بستر یادگیری الکترونیکی
· مقاومت در برابر یادگیری الکترونیکی
3
کلاس درس معکوس
1396-12-12
08:00-10:00
مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران
20
دانشجویان دانشگاه تهران
500,000 ریال
شرکت کننده آزاد
1,000,000 ریال
دانشجویان سایر دانشگاه ها
700,000 ریال
2
دکتر زینب گلزاری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی
4
ارتباطات علمی در فضای مجازی: شبکه های اجتماعی علمی و پروفایل های پژوهشی
1396-12-12
08:00-10:00
مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران
20
دانشجویان دانشگاه تهران
500,000 ریال
شرکت کننده آزاد
1,000,000 ریال
دانشجویان سایر دانشگاه ها
700,000 ریال
1
مریم صراف زاده، عضو هیات علمی دانشگاه تهران
مدت زمان این کارگاه دو ساعت می باشد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
5
کاربردهای تحلیل عظیم داده در محیط یادگیری الکترونیکی
1396-12-12
13:00-17:00
مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران
20
دانشجویان دانشگاه تهران
500,000 ریال
شرکت کننده آزاد
1,000,000 ریال
دانشجویان سایر دانشگاه ها
700,000 ریال
4
دکتر سعید روحانی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران
مدت زمان برگزاری کارگاه 4ساعت می باشد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
· معرفی عظیم داده
· انواع تحلیل های عظیم داده
· نوع شناسی داده های محیط آموزشی
· نیازهای تحلیلی مدیریت آموزشی
· تکنیک ها و الگوریتم های تحلیل داده های عظیم آموزشی
· نقش تحلیل های عظیم داده در داب ها
نمونه های و ارزشی آفرینی های مرتبط
6
واکاوی یادگیری در محیط یادگیری الکترونیکی
Learning Analytics in e-learning
1396-12-12
13:00-15:00
مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران
20
دانشجویان دانشگاه تهران
500,000 ریال
شرکت کننده آزاد
1,000,000 ریال
دانشجویان سایر دانشگاه ها
700,000 ریال
2
احسان طوفانی نژاد با حضور مجازی پروفسور شین داوسون
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
مبانی واکاوی یادگیری و کاربرد آن در محیطهای یادگیری
اصول واکاوی یادگیری و انواع آن
روشهای تحلیل دادههای مستخرج از محیطهای چهره به چهره و کاربردهای آن
روشهای تحلیل دادههای مستخرج از محیطهای مجازی و کاربردهای آن
معرفی نرمافزارهای رایج در واکاوی یادگیری
معرفی تحلیل شبکههای اجتماعی به عنوان یکی از نمونههای کاربردی واکاوی یادگیری
معرفی و استفاده از نرم افزار Gephi جهت تحلیل و نمایش دادههای مستخرج از شبکههای اجتماعی
ارائه نمونههای کاربردی از تحلیل شبکههای اجتماعی در هر دو محیط حضوری و مجازی
ارتباط مجازی با پروفسور شین داوسون از اساتید واکاوی یادگیری در استرالیا و پرسش و پاسخ با ایشان
7
نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی استوری لاین
1396-12-12
13:00-15:00
مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران
20
دانشجویان دانشگاه تهران
500,000 ریال
شرکت کننده آزاد
1,000,000 ریال
دانشجویان سایر دانشگاه ها
700,000 ریال
0
متین قاسمی سامنی
هدف از برگزاری کارگاه، آشنایی با نرمافزار تولید محتوای الکترونیکی استوریلاین و ساخت محتوای الکترونیکی می باشد. بهتر است هریک از شرکتکنندگان لپ تاپ به همراه داشته باشند. اتاق برگزاری کارگاه به ویدئو پروژکتور و پرده نمایش مجهز باشد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
نحوه نصب و راهاندازی نرمافزار
آشنایی با محیط کاری نرمافزار به طور کامل
تنظیمات پلیر
ساخت انواع آزمون
امتیازدهی به کاربران در آزمونها
انواع بازخورد
8
طراحی گیمیفیکیشن و خلق یک تجربه لذت بخش در یادگیری
1396-12-12
13:00-15:00
مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران
20
دانشجویان دانشگاه تهران
500,000 ریال
شرکت کننده آزاد
1,000,000 ریال
دانشجویان سایر دانشگاه ها
700,000 ریال
1
نسرین محمدحسنی - پوسف مهدوی نسب
9
کلاس معکوس
1396-12-13
07:15-07:45
زمان و مکان برگزاری همایش
0
زینب گلزاری/ علیرضا منسوب بصیری
هر ساعت آموزشی معادل 50 دقیقه و هر جلسه معادل یک ساعت و 40 دقیقه است.
¯ ساعت:یک ساعت تئوری - یک ساعت آموزش فنی – دو ساعت انجام پرژه عملی
¯ جلسه: یک جلسه یادگیری فنی – یک جلسه انجام پروژه عملی
¯ روز: نیم روز
1- پخش گزیده ای از نمونه فعالیت دانش آموزان(10 دقیقه)
2- سخنرانی در مورد اهمیت این شیوه آموزش و پژوهش های صورت گرفته در این زمینه(50 دقیقه)(گلزاری)
3- معرفی نرم افزار مورد نیاز و آموزش(50 دقیقه)(بصیری)
4- نصب نرم افزار و تمرین گروهی توسط شرکت کنندگان(120 دقیقه)(بصیری-گلزاری)
5- پخش نمونه کار شرکت کنندگان در کارگاه(10 دقیقه)
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
¯ معرفی این شیوه آموزشی و بیان چهارچوب نظری این روش آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات
¯ بررسی سودمندی آموزش به روش معکوس در کلاس درس
¯ آموزش استفاده از روش آموزش معکوس
¯ بیان جزییات و تکنیک های مختلف تدریس با این روش
رزومه مدرس کارگاه
http://z-golzari.faculty.azad.ac.ir/
10
آموزش مقدماتی و پیشرفته نرم افزار استوری لاین
1396-12-13
07:10-07:45
0
متین قاسمی سامنی
هذف از برگزاری این کارگاه آشنایی مخاطبان با نرم افزارکاربردی تولید محتوای الکترونیکی استوری لاین میباشد. بهتر است که مخاطبین، لپ تاپ به همراه داشته باشن.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
ü قابلیتها، کاربردها و فواید نرم افزار استوری لاین
ü نحوه نصب نرم افزار استوری لاین.
ü آشنایی با محیط کاری استوری لاین و قابلیت هریک از قسمتهای آن
ü اعمال تغییرات مورد نظر بر روی هریک از اسلایدها با استفاده از تنظیمات Player در استوری لاین
ü فارس یسازی زبان برنامه نرم افزار استوری لاین
آشنایی با:
ü منوی Home و کارکرد هریک از اجزای آن
ü منوی Insert و کارکرد هریک از اجزای آن
ü منوی Design و کارکرد هریک از اجزای آن
ü منوی Transitions و کارکرد هریک از اجزای آن
ü منوی Animations و کارکرد هریک از اجزای آن
ü منوی View و کارکرد هریک از اجزای آن
ü منوی Help و کارکرد هریک از اجزای آن
آشنایی با:
ü تنظیمات مربوط به فایلهای صوتی در استوری لاین
ü تنظیمات مربوط به فایلهای ویدئویی در استوری لاین
ü انواع روشهای زوم کردن در استوری لاین
ü چگونگی کار با Timeline و اجزای آن
ü آشنایی با قابلیتهای States در استوری لاین
ü نقش لایه ها و کارکردهای آن
ü بنا به نیاز خود، بهره گیری از Trigger و امکانات آن
ü شناختن انواع متغیرها در استوری لاین
ü طراحی انواع آزمون
ü نحوه امتیازدهی به کاربر
ü طراحی تایمر
ü خروجی گرفتن از پروژه
11
کتاب تعاملی
1396-12-13
07:30-08:15
زمان و مکان برگزاری همایش
0
زینب گلزاری/ علیرضا منسوب بصیری
مدت زمان مورد نیاز: 8 ساعت(یک روز)
بیان چارچوب نظری، مرور ادبیات حوزه و بیان تجربیات زیسته : 2ساعت
آموزش روش طراحی کتاب تعاملی یا تلفیقی و معرفی بستر فناوری : 3 ساعت
فعالیت عملی کارگاه: 3 ساعت
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
¯ بیان چهارچوب نظری و بررسی سودمندی استفاده از فناوری های آموزشی و مبتنی بر وب
¯ معرفی فناوری های جدید در دسترس و تلفیق آن با آموزش
¯ آموزش طراحی و استفاده از کد های دسترسی سریع و تلفیق آن با محتوای آموزش
رزومه مدرس کارگاه
http://z-golzari.faculty.azad.ac.ir/
12
از صفر تا صد تولید محتوا الکترونیک
1396-12-13
09:00-10:50
0
طیبه صادقی
آشنایی مقدماتی با نرم افزار های Autoplay, Storyline, Captivate, Phtoshop, SwichMax, PhilpPDF
و همچنین نحوه طراحی آموزشی برای تولید محتوای الکترونیک
هدف این کارگاه آشنایی مقدماتی با نرم افزار های مذکور و آسان سازی یادگیری و ساخت محتوا است که هر فردی قادر به ساخت و تولید محتوا الکترونیک مطابق با استاندارد های به روز و جهانی تولید محتوا باشد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
آشنایی مقدماتی با نرم افزار های Autoplay, Storyline, Captivate, Phtoshop, SwichMax, PhilpPDF
و همچنین نحوه طراحی آموزشی برای تولید محتوای الکترونیک
13
نگارش مقالات مروری با استفاده از تحلیل شبکه های اجتماعی
1396-12-13
07:45-08:10
0
روح الله خدابنده لو/ پروانه امیری
در این کارگاه بصورت عملی راهنمایی برای نگارش مقالات مروری با استفاده از تحلیل شبکه های اجتماعی ارائه خواهد شد. در این مقالات حجم وسیعی از اطلاعات کتابشناختی مقالات منتشر شده در یک حوزه خاص با استفاده از تکنیک تحلیل شبکه های اجتماعی ارزیاب خواهند شد
داده های این قبیل مقالات از دیتابیس های ای اس آی و اسکپوس استخراج شده و وارد نرم افزار تحلیل شبکه های اجتماعی شده و تحلیل خواهد شد
امروزه مقالات مروری یکی از بهترین راههای کسب اطلاع از آخرین موضوعات تحقیقاتی، در یک حوزه خاص از دانش بشری مثل آموزش ریاضی است. در مقالات مروری خوانندگان در کمترین زمان با حجم بیشتری از اطلاعات و دانش ها آشنایی پیدا کرده و با آخرین یافته های علمی در یک حوزه خاص آشنا می شوند. امروزه با وجود تعدد ژورنالها و چاپ مقالات زیاد در این ژورنالها دیگر محققان امکان و زمان مطالعه تک تک مقالات را ندارند و شاید کسب اطلاع هم نکنند که چه مقالاتی در چه ژورنالهای به چاپ رسیده است. به همین مناسبت مطالعه مقالات مروری بهرتین راه برای کسب اطلاع از آخرین نتایج و حوزه های تحقیقاتی در یک رشته خاص بشمار می رود. در این کارگاه در تلاشیم تا با استفاده از آخرین متد ارزشیابی یعنی تحلیل شبکه های اجتماعی، مقالات مروری را به رشته تحریر در بیارویم که قابلیت چاپ در بهترین و معتبرترین ژورنالهای تخصصی را داشته باشند. امروزه بهترین و با کیفیت ترین مقالات در حوزه های مختلف بویژه علوم انسانی و همچنین علوم تربیتی ژورنالهای مروری هستند. نگارش مقالات مروری نیاز به دانشی خاص دارد که در ایین کارگاه به آنها خواهیم پرداخت. این کارگاه از مجموعه کارگاههای ابزارهای تحقیق است که در صدد است راههای نوین نگارش مقالات علمی را به محققان و دانشجویان کشور آموزش دهد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
راهنمای نگارش مقالات مروری
با استفادهاز تحلیل شبکه های اجتماعی
معرفی نرم افزاری برای تحلیل اطلاعات کتابشناختی مقالات
در این کارگاه بصورت عملی راهنمایی برای نگارش مقالات مروری با استفاده از تحلیل شبکه های اجتماعی ارائه خواهد شد. در این مقالات حجم وسیعی از اطلاعات کتابشناختی مقالات منتشر شده در یک حوزه خاص با استفاده از تکنیک تحلیل شبکه های اجتماعی ارزیاب خواهند شد
داده های این قبیل مقالات از دیتابیس های ای اس آی و اسکپوس استخراج شده و وارد نرم افزار تحلیل شبکه های اجتماعی شده و تحلیل خواهد شد
14
نوآوری باز و تحول یادگیری الکترونیک
1396-12-13
07:30-07:50
14 اسفند ماه....در محل برگزاری کنفرانس
0
علی رضا غفاری مقدم
این کارگاه به صورت یک روزه با همکاری اساتید دانشگاه علم و صنعت در دانشکده مهندسی پیشرفت طراحی و اجرا خواهد شد و موضوعات و مباحث آن از موضوعات جدید و جذاب در حوزه تئوری open innovation با محوریت یادگیری الکترونیکی می باشد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
a ghafarimoghadam, ] عنوان: نوآوری باز و تحول یادگیری الکترونیک
1- نوآوری باز زمینهساز تحول مدل و فرآیند نوآوری 2- زنجیره ارزش در یادگیری الکترونیک 3- شیوههای مرسوم در یادگیری الکترونیک 4- ضرورت و اهمیت گرایش به نوآوری باز در یادگیری الکترونیک 5- به کارگیری نوآوری باز و براندازی شیوههای مرسوم یادگیری الکترونیک 6- تمرین کارگاهی
رزومه مدرس کارگاه
15
The Psychological Variables Impeding the Virtual Learning and Teaching
1396-12-13
09:00-11:30
لطفا: دوشنبه 14 اسفند 96- ترجیحا بین ساعت 9-11.30
0
زری سعیدی، هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مسول کلاس های مجازی آموزش زبان انگلیسی
این کارگاه می تواند هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی ارائه گردد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
The workshop which can be presented in English (preferrably) will be on the psychological factors that play an important role in either encouraging or impeding the instructors or learners in getting involved in the virtual educational contexts, including the personality variables and the technological ones.
16
کسب و کار در فضای مجازی با بهره گیری از استراتژیهای نوین علم سنجی
1396-12-13
07:20-07:55
0
شیما مرادی
اهمیت کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. انتخاب کار مناسب، نهفقط یک وظیفه، بلکه یک هنر است، زیرا حرفه و کار هر فردی اثر مستقیم در اخلاق و رفتار و زندگی وی دارد. کسی که بر اثر طمع و زراندوزی، در انتخاب کسب و کار مناسب دقت نمیکند، بیش از هر کس، به خودش ضرر میزند و شخصیت انسانی خود را درهم میشکند. شغل خوب و آبرومند، هم مشکلات جامعه را حل میکند و هم علاوه بر تأمین نیازهای مادی، در تعالی روحی و اخلاقی انسان نیز مؤثر است. بنابراین برای انتخاب کار مناسب باید دانش، تخصص، تعهد، خلاقیت و استعدادهای خود را شناسایی کرد و با اخلاص و استقامت به سوی موفقیت گام برداشت.
عمدهترین موضوعی که مشخصه آموزش عالی در قرن بیست و یکم تلقی میشود، از اواخر قرن بیستم آغاز شد و آن مشخصه چیزی جز مقوله عمومی شدن آموزش عالی نیست و این موضوع سبب فاصله بسیار دانشگاه تا بازار کار شده است. از این رو بحث آینده شغلی که همان بحث کسب و کار است، اهمیت مییابد. با وجود فناوریهای گوناگون و انتقال برخی از کارها به ماشینها و رباتها، این نگرانی وجود دارد که چگونه می توان شغل مناسب را پیدا کرد و نگه داشت. وجود فضای مجازی از طرفی می تواند عاملی بر ضد روند انتخاب کسب و کار مناسب و از سویی دیگر، اهرمی برای یافتن شغل مناسب باشد. این کارگاه با بهره گیری از تکنیکهای مختلف علم سنجی در فضای مجازی می تواند شرکت کنندگان را در یافتن کسب و کار مناسب و رویت پذیر کردن رزومه شان یاری کند.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
شغل و ابر شغل
سنجه های نوین کاریابی در فضای مجازی
شبکه های اجتماعی علمی و تخصصی
رزومه مدرس کارگاه
17
تولید محتوای چند رسانه ای در آموزش
1396-12-13
07:15-07:30
زمان و مکان برگزاری همایش
0
زینب گلزاری
¯ بیان چهارچوب های نظری، مرور ادبیات این حوزه و بیان تجربه های موجود در جهان
¯ بیان مهمترین اصول طراحی چند رسانه ای
¯ معرفی نرم افزار های تولید چند رسانه ای
¯ آموزش استفاده از نرم افزار تولید چند رسانه ای AutoPlay Media Studio و تولید محتوا تعاملی
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
بهره گیری از چندرسانهایها در موقعیت های آموزشی دارای مزایای فراوانی است که از آن جمله می توان به استفاده از حواس چندگانه برای یادگیری،تمرین بیشتر برای رسیدن به حد تسلط،تسهیل مشارکت میان فراگیران،کمک به ایجاد ارتباط بین مفاهیم،تکرار درس برای کاربر در صورت تمایل،نعطاف پذیر بودن برنامه در مقابل نیاز یادگیرندگان،برقراری تعامل و رابطه دوسویه با کاربر و فراهم آوردن محیط یادگیری دوستانه، اشاره کرد.چندرسانه ایها با بهره گیری از حواس بیشتر به یادگیری موثر و عمیق می انجامد. در پایان این دوره انتظار می رود :
¯ بیان چهارچوب نظری و بررسی سودمندی استفاده از چند رسانه ای ها در آموزش
¯ بیان مهمترین اصول طراحی چند رسانه ای
¯ معرفی نرم افزار های تولید چند رسانه ای آموزشی
¯ آموزش استفاده از نرم افزار تولید چند رسانه ای AutoPlay Media Studio
رزومه مدرس کارگاه
http://z-golzari.faculty.azad.ac.ir
18
روش ها و ابزارهای وب 2 برای یادگیری
1396-12-13
07:20-07:40
0
سعید ضرغامی همراه
در این کارگاه در فضایی تعاملی، شرکت کنندگان با قابلیت های نسل نو یادگیری الکترونیک که از سال 2011 به بعد از سوی برخی دانشگاه های معتبر جهان ارائه شده اند، آشنا و چگونگی بهره گیری از آن ها را در راستای تحقق یادگیری مادام العمر، فرا می گیرند. در صورت نیاز پروپوزال کارگاه نیز ارائه خواهد شد.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
مفهوم شناسی یادگیری الکترونیک
دستاوردهای نسل نو یادگیری الکترونیک
آشنایی یا نمونه ابزارها و پلت فرم های وب 2 برای یادگیری
19
ارزیابی آموزش و پژوهش در فضای وبی: ظرفیت شناسی وب اجتماعی
1396-12-13
07:10-07:25
15-12-96
0
شیما مرادی
به جهت اهمیت یافتن حضور سازمانها، دانشگاه ها و افراد در این فضاها خصوصا به جهت شغل یابی، تغییر شغل، ارتقاء رتبه و رنک دانشگاه و سازمان، ارتقاء رتبه هیات علمی و پژوهشگران و رنکینگ پژوهشی و ... این مبحث هم اکنون در زمره مباحث مهم و داغ در دانشگاه های دنیا است.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
ارزشیابی آموزش و پژوهش در فضای وب اجتماعی
معرفی سنجه های نوین
ارزشیابی از طریق شبکه های اجتماعی علمی
رزومه مدرس کارگاه
20
سمینار: آشنایی با نرم افزار moqups به منظور تولید نمونه اولیه نرم افزارها
1396-12-13
07:05-07:10
0
بهار بندعلی
از جمله دلایلی که منجر به شکست یک پروژه تولید نرم افزار می شود، نبود مشارکت ذینفعان در فرایند تولید نرم افزار است.
یکی از گروههای ذینفعان، متخصصان موضوعی (Expert Knowledge) هستند که لازم است تا در فاز نیازسنجی و طراحی نرم افزار مشارکت بالایی داشته باشند. اما برای همکاری در پروژه های طراحی نرم افزار نیاز به آشنایی با مهارت برنامه نویسی نیست و تولید نمونه اولیه نرم افزار کفایت میکند.
گروه دیگر ذینفعان که باید در فرایند تولید نرم افزار مشارکت داشته باشند، مشتریان و کاربران نهایی نرم افزار هستند. نمونه اولیه نرم افزار همچون رسانه ای زمینه را برای دریافت و اعمال به موقع دیدگاه های کاربران نهایی در فرایند طراحی و اجرای نرم افزار فراهم می کند.
نرم افزارهای بسیاری برای تولید نمونه اولیه نرم افزار وجود دارد. یکی از این نرم افزارها moqups است که به دلیل سهولت کاربرد می تواند در طراحی و تولید نمونه اولیه نرم افزارها استفاده شود.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
مدلهای توسعه نرم افزار
نمونه اولیه نرم افزار
انواع نمونه اولیه نرم افزار
مدل تولید نمونه اولیه نرم افزار
آشنایی با نرم افزار moqups
تولید یک نمونه اولیه نرم افزار
21
آشنایی با نمونه های نسل نو یادگیری الکترونیک و قابلیت های آن ها
1396-12-13
06:50-07:05
0
سعید ضرغامی همراه
این کارگاه با هدف آشنایی با قابلیت های نسل نو یادگیری الکترونیک و در فضایی تعاملی و عملی برای آشنایی با نمونه های نسل نو یادگری الکترونیک و قابلیت های ان ها برگزار می شود.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
معرفی نمونه هایی از نسل نو یادگیری الکترونیک
معرفی قابلیت های نسل نو یادگیری الکترونیک شامل یادگیری فراگیر؛ یادگیری تعاملی گروهی، تعامل چند گانه و پویا، هوش اشتراکی و یادگیری فردی شده
22
تلفیق شبکههای اجتماعی با سامانههای مدیریت یادگیری
1396-12-13
07:05-07:25
0
احسان طوفانی نژاد
سامانههای مدیریت یادگیری (LMS) یکی از پرکاربردترین نرمافزارها برای مؤسسات عرضه کننده آموزش در محیط مجازی هستند. به همین دلیل طراحی اینگونه سامانهها برای فعالیتهای ستادی مربوط به یادگیری اعم از ثبتنام تا ارائه محتوا و بعضا برگزاری آزمون انجام شده است. در حقیقت طراحی این سامانهها بگونهای مؤسسه محور است. در حالیکه یکی از ارکان اصلی در استفاده خود فراگیران (یادگیرندگان) میباشند. با وجود تلاش برای طراحی رابطهای کاربر پند جهت سهولت در استفاده از سامانههای مدیریت یادگیری، بازهم نمیتوان ادعا کرد که محیطهای شخصی شده کامل و تعملی غنی برای یادگیرندگان در این سامانههای فراهم شده است.
از طرفی سرویسهای شبکههای اجتماعی (SNS) با ویژگی کاربر محوری و امکان ایجاد زیستبومهای یادگیری با محیط غنی تعاملی جدیدا مورد توجه متخصصین یادگیری الکترونیکی قرار گرفتهاند. هر چند این سرویسهای شبکههای اجتماعی در فراهم آوردن امکانات ستادی مانند سامانه های مدیریت یادگیری الکترونیکی ضعف دارند و تا کنون نتوانستهاند جایگزین شده و از آنان به عنوان غنیسازی محیط یادگیری یا یادگیری غیر رسمی استفاده شده است.
در این کارگاه سعی بر این است که روشی تلفیقی برای استفاده همزمان از این دو سرویس لازم در محیطهای یادگیری الکترونیکی ارائه شود. و از طریق شناسایی ویژگیهای منحصیر به فرد و ملزومات بکارگیری هر کدام به محیطی تلفیقی و غنی دست یافت که بتوان از امکانات و ویژگیهای هر دو سرویس استفاده نمود.
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
1. بررسی مشکلات سامانههای مدیریت یادگیری با توجه به جدیدترین تحقیقات انجام شده
2. ارائه راهکارهایی جهت این مشکلات
3. مبانی شبکههای اجتماعی و ویژگیهای آن
4. روشهای تلفیق شبکههای اجتماعی با سامانههای مدیریت یادگیری
5. ارائه نمونههایی از این تلفیق
5. فعالیت عملی و استفاده از یکی از نمونه های تلفیقی شبکههای اجتماعی مجازی و سامانههای مدیریت یادگیری
23
ساخت دوره آموزش چند رسانه ای(Nawmal و Articulate)
1396-12-13
07:00-07:20
ICELET
0
تیم یادگیری دیجیتال
آموزش استفاده از نرم افزار (Nawmal)برای تولید انیمیشن در دوره های آموزشی دیجیتال
سرفصل مطالب مورد بحث کارگاه
ساخت انیمیشن آموزشی